Ez veszélyes!

Utolsó kommentek:

Steven Rinyai 2023.08.24. 19:55:22

Kár, hogy képeket nem lehet rárakni, pedig lenne egy pár a 40-50-es évekből.

Bejegyzés: A hely, ami elnyelte a Fekete Lyukat - a józsefvárosi MÁVAG Kolónia

gmihaly621 2021.01.29. 16:48:19

Nem lehet, hügy "Ő" egy "algoritmus"? Más blogokat is teleszar a hülyeségeivel, védekezni szinte lehetetlen ellene - szerintem.

Bejegyzés: magyar (?) történelem (?)

cardiobascuralis 3 2021.01.28. 21:52:19

@gmihaly621:
Igazából a csávó egy olyan idióta, akit jobbos és balos egyaránt utál, szóval segít betemetni az árkot a két oldal között. :-)
(Tudom, hogy engem se szeret mindenki, de ez a pöcs már nekem is túl van a határon.)

Az igazi segg viszont a blogger, aki nem tiltja ki, mert így többnek tűnik a hozzászólásszám, gondolom, nagyobb pénzt tud vele keresni.

Bejegyzés: magyar (?) történelem (?)

gmihaly621 2021.01.28. 17:48:04

@matyas.kiraly: Hülyegyerek, miért kellett így "összesz@rni" ezt a komment-felületet, hogy nsm is találtam meg azokat a véleményeket, amikkel vitázol?

Bejegyzés: magyar (?) történelem (?)

cardiobascuralis 3 2021.01.28. 15:31:17

@ez is egy vélemény:
Sajnos a románok történelme a mai fideszmagyarhoz képest maga a szemenszedett rögvalóság.

Ezt is megértük. Persze nekik is volt egy Csau bácsijuk, a Kárpátok géniusza, nekünk egy hozzá hasonló géniuszunk O1G személyében (a Kárpát-medence géniusza).
Szóval nem véletlen a párhuzam.

Bejegyzés: magyar (?) történelem (?)

MEDVE1978 2021.01.28. 12:43:54

A múlt nem objektív, ahogy a jelen sem. Mindössze bizonyos mértékig vizsgálható meg a leletek fényében. A pozsonyi csatáról például nem igazán tudják, hogy mi történt. Mindenféle becslések vannak róla hányan vettek részt, legfeljebb nagyon régi krónikák szólnak arról milyen hadmozdulatok voltak, egyáltalán Árpád jelen volt-e stb. Ahogy persze előrehaladunk az időben, javulnak a források, de a dolgok értékelése, az egyes tényezők súlyozása mindig a szemlélőre marad.
A magyar történelem két kiemelkedő alakja Kossuth és Görgei. Kossuthot a mennybe emelte a nemzeti kánon, pedig egy igazi forradalmár volt, aki olyan helyzetekben akart kitartani, amikor már csak vérezni lehetett, később pedig a kibic szerepét vette fel. Görgeit ezzel szemben árulónak tekintették nagyon hosszú ideig, holott jó katona volt és egyszerűen úgy döntött, hogy nem mészároltatja le az embereit.
A magyar második világháborúbeli szerepvállalás megítélése is nagyon eltérő. Mennyire volt szükségszerű, mennyire volt akkor rossz döntés stb.

Lehet, hogy neked igényed a közös és kiegyensúlyozott "értékkánon", de ez az emberek többségénél nem így van. Az emberek többsége szívesen látja hetyke magyar kurucként Thököly Imrét, egyszerre megtanulva azt, hogy 1683-ban Jan Sobrieski vezette koalíció szétverte Bécs alatt a török hadakat, megindítva azt a folyamatot, ami Magyarország török iga alóli felszabadításához vezetett. Az persze ritkán jön elő, hogy ugyanabban a hadjáratban Thököly a törökök oldalán harcolt és később is török segédlettel próbált hatalomra kerülni.

A történelem az átlagpolgár számára egyfajta romanticizált mese, ami arról szól, hogy mi vagyunk a jók. A népek döntő többségénél ez így van, kivéve amikor a valóság egyes esetekben túl durván harap a népességbe, mint mondjuk a németeknél. Ott aztán ők "szembe akarnak" nézni, meg bűnhődni és erre fordítják a történelemírásukat. Ilyen mondjuk a németek és az osztrákok. Persze anno az angolok sem voltak kevésbé rasszisták, szépen végigrabolták a világot, tömeggyilkoltak is - nekik még se fáj, ez a dicsőséges birodalmi múlt, amire büszkék.

Nem tudom mennyivel jobb egy bűnhődő narratíva egy "dicsőnél", ebből a szempontból nem nagyon érdekelnek ezek az értékkel töltött narratívák. A magyar vidéki zsidóságot kiirtani egy borzasztó dolog volt, szerintem ezt kell láttatni az állampolgárokkal, mert ez megakadályozza, hogy újra hasonló dolog történhessen (legalábbis egy ideig). Nem pedig azt, hogy igen: Béla papa a magyar hadseregben is segített mondjuk a zsidókat bevagonírozni.

Bejegyzés: magyar (?) történelem (?)

ez is egy vélemény 2021.01.28. 11:28:57

A történelmet a győztesek írják.

Lásd Románia történelmét pl..

Vagy azt hogy a politikai korrektség nevében Amerikában miként döntögetnek le évszázados szobrokat, emlékeket.

Agyrém.

Bejegyzés: magyar (?) történelem (?)

birkamenet 2021.01.28. 11:25:47

@megamovieboy:

gratula, ma te nyerted A NAP HÜLYÉJE címet!

Bejegyzés: magyar (?) történelem (?)

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2021.01.28. 10:53:08

Mivel az itt élő lakosság nagyobbik része már a kőkorszak alatt itt élt és Attila is hozzájuk hasonló eredettel rendelkezett, ezért a halála utáni avar álamalakulat szétverése után, a hasonló eredetű magyarok megjelenése a terület ismét saját kézbe való visszaszerzését jelenti.

Bejegyzés: magyar (?) történelem (?)

élveteg 2021.01.27. 20:22:28

Ha kell, ezért még a múltat is hajlandó átírni.

A múlt az amióta a világ világ folyamatosan át van írva meg lesz is ahogy az idő halad előre ahogy változik minden Avagy még mindig dicsőséges a 133 nap ? Vagy még mindig ellenforradalom volt 56 ? Vagy 200 év múlva mikor Franciországban már muszlim ország lesz úgyanúgy ünneplik a nagy francia forradalmat A lótúrót azt

Bejegyzés: magyar (?) történelem (?)

nincs1agy 2021.01.27. 19:45:40

@szajer_jozsef_1: Igen, Trump rendbe tett sok mindent. Most megint szétbarmolhattok mindent, aztán visszajön ő vagy a politikai örököse, és megint kiganéz utánatok..

Bejegyzés: magyar (?) történelem (?)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.27. 18:23:48

"még a múltat is hajlandó átírni"

Eleve nincs is objektív múlt, a múlt mindig egy konstruált valóság.

Bejegyzés: magyar (?) történelem (?)

metuo 2018.11.03. 00:09:30

@öreg kohász:
Köszönöm a kiegészítést, örömmel veszek minden személyes történetet, élményt is.

Bejegyzés: A hely, ami elnyelte a Fekete Lyukat - a józsefvárosi MÁVAG Kolónia

metuo 2018.11.03. 00:07:53

Nemrégen értesültem róla, hogy elhunyt Nagy Gyula, a Fekete Lyuk alapítója. Isten nyugosztalja!

Bejegyzés: A hely, ami elnyelte a Fekete Lyukat - a józsefvárosi MÁVAG Kolónia

öreg kohász 2018.11.02. 15:06:46

A későbbi Fekete Lyuk helyszíne a '70-es évek elejéig adott otthont a Ganz Mávag első osztályú birkózó szakosztályának. Komoly versenyeket is rendeztek itt, például az NB I.-es csapatbajnoki összecsapásokat. Nagyszerű sportolókat láttam küzdeni a birkózók között csak "Golgotának" nevezett szűk és alacsony csarnokban: Varga János, Hegedűs Csaba olimpiai bajnokokat, Csatári József olimpiai bronzérmest, és Pércsi Józsefet, a müncheni olimpia 4. helyezettjét. Már edzőként megfordult itt Polyák Imre olimpiai bajnokunk is, és még sokan mások. Igen családias volt a hangulat, a nézők a szőnyeg köré elhelyezett tornapadokon ülhettek. Később megépült a Ganz csapatának Kőbányai úti birkózócsarnoka, ezért többé már nem jártam ott, de szép emlékeket őrzök erről a helyről.

Bejegyzés: A hely, ami elnyelte a Fekete Lyukat - a józsefvárosi MÁVAG Kolónia

notC 2018.10.31. 07:28:29

Ezt az üzletszerű személyszállítós dolgot én sem nagyon kedvelem. Eleve ellenkezik a telekocsi szellemiségével, másrészt pont a profitmaximalizálás miatt ez így csak egy fapados szolgáltatás lesz.
A telekocsis utazás egy jó buli, utasok és sofőrök között, jó hangulatban, jót beszélgetve. A pénz ez esetben egy másodlagos kérdés. Jó, ha kap az ember pár ezrest, de nem ezen akar meggazdagodni, mint ahogy az utas is inkább a kényelem és a társaság miatt társul, és nem azért, mert 500 forintot megtakarított...
5-10 éve legalábbis még ez volt a gyakorlat. Sajnos mostanában "utasok" jönnek, szolgáltatást vásárolnak, lemondanak utat utolsó pillanatban, hisz mindig van egy jobb autó, ha nem engedett el a főnök, vagy még egy kicsit aludna reggel...

Bejegyzés: Telekocsizás - lehetne biztonságosabban is

Macskond 2018.10.30. 22:43:28

Nem igazán értem ha neked ennyire para beülni valakihez, akkor miért nem maradsz a vonatnál?
Normális helyen csak az után látják az értékelést ha mindketten leadták. Nincs "bosszú értékelés".

Bejegyzés: Telekocsizás - lehetne biztonságosabban is

ubermeister 2018.10.30. 22:26:51

Akikkel gond lehet azok a románok, sok a leharcolt kocsi, igénytelen utasok, tetőig pakolt csomagtér, viszont sokkal hamarabb célhoz érnek mint a tömegközlekedés (románok felé).

Bejegyzés: Telekocsizás - lehetne biztonságosabban is

ubermeister 2018.10.30. 22:20:28

Nekem soha nem volt gondom az utazásaimmal, a sofőrök vagy nem telefonáltak vagy fülessel tették, akkor is röviden mert senkinek semmi köze a dolgaikhoz (te sem 7-8 másik ember füle hallatára intéznéd). Viszont megismertem jó pár érdekes embert, sőt még új munkahelyet is találtam mert a sofőr egy cég HR igazgatója volt, s kiderült hogy van a területemen szabad pozíció így lebeszéltünk egy interjút. Voltam szerb kisbuszossal is, 1-2 éves kocsi, rend, tisztaság, telefon nuku (a parkolóban persze folyamatosan dumált ).

Bejegyzés: Telekocsizás - lehetne biztonságosabban is
süti beállítások módosítása